Základní škola a Mateřská škola
Nová Bystřice
Udržitelnost 2012/2013
1. ÚDAJE O PROJEKTU
Registrační číslo projektu |
CZ.1.07/1.3.06/01.0033 |
Název projektu |
Další vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ a MŠ Nová Bystřice |
Číslo prioritní osy |
1.3 Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení |
Celková výše finanční podpory [Kč] Vyplní se výše skutečně čerpané podpory |
521 150,88 Kč |
Částka ESF [Kč] |
442 978,24 Kč |
Křížové financování [Kč] |
0,- Kč |
Datum zahájení realizace projektu |
1.3.2009 |
Datum ukončení realizace projektu |
30.4.2011 |
Číslo právního aktu (Rozhodnutí/Smlouvy/Opatření) |
SON/OGEI 15/2009 |
2. ZPRÁVA O UDRŽITELNOSTI
Pořadové číslo zprávy |
2. |
|||
Sledované období |
Začátek |
1.5.2012 |
Konec |
30.4.2013 |
Datum vypracování zprávy |
12.6.2013, opravena 11.9.2013 |
3. ÚDAJE O PŘÍJEMCI A ZHOTOVITELI ZPRÁVY
Příjemce |
Základní škola a Mateřská škola Nová Bystřice |
IČ/DIČ |
750 00 491 |
Statutární zástupce (jméno a příjmení, funkce) |
Mgr. Václav Šilhan, ředitel školy |
Zhotovitel Zprávy o udržitelnosti |
|
Jméno a příjmení zhotovitele zprávy |
Mgr. Josefa Rykrová |
Telefonní číslo/Fax |
384 387 040 |
|
4. POPIS UDRŽITELNOSTI (CELÉ KLÍČOVÉ AKTIVITY, METODIKY, KURZY ATD. VŠE CO V RÁMCI UDRŽITELNSOTI ZACHOVÁVÁTE)
Vyplní se jednotlivé aktivity, které měly být udrženy dle žádosti (kapitola Popis realizace plánovaných aktivit po ukončení financování z ESF), případně další, které jsou udržovány (samovolné šíření výstupů se nepovažuje za udržitelnost) Klíčová aktivita 01 dvoudenní seminář Další vzdělávání pedagogických pracovníků školy v souvislosti se zaváděním a realizací ŠVP do praxe Hlavním cílem návštěvy pilotní ZŠ Chrudim Dr. Jana Malíka bylo načerpat inspiraci pro aktivní zavádění změn ve školní práci. Název semináře „Proč a jak měnit školu?“ výstižně pojmenovává jeho obsah. Rozprostřela se před námi široká škála různých metod a forem práce. Mnohé jsme si sami vyzkoušeli. Tyto nejen teoretické, ale i praktické zkušenosti nás motivovaly ke změnám v metodách
V příloze dokládáme plnění kopiemi dvou třídních knih, hospitačními záznamy a fotografiemi vytvořených třídních pravidel. Klíčová aktivita 02 vzdělávací kurz a výjezdní víkendové semináře Tvorba vzdělávacího programu a školení pedagogických pracovníků v problematice motivace učitelů k zavádění nových vyučovacích metod, kurikulárních reforem a vytváření pozitivního motivačního prostředí ve škole Výjezdní seminář Inovativní metody a formy práce představoval další velmi přínosnou akci. Pedagogové zde získali spoustu námětů pro skupinovou práci, pro úspěšnou motivaci a aktivizaci žáků. Většinu uváděných metod a forem si pedagogové vyzkoušeli „na vlastní kůži“. Dochází tím k uvědomění si pocitů žáků, učitelé se mohou lépe vcítit do žákových problémů. Dnes již běžně používáme metody např. brainstormingu, myšlenkové mapy, studijních týmů, metody pětilístku, ledolamky, kořeny stromů apod. V příloze se nachází vzorové kopie záznamů průběhu některých projektů. Další akcí, jež velkou měrou oslovila všechny účastníky, byl kurz Respektovat a být respektován (šest seminářů). Učili jsme se efektivním komunikačním dovednostem (např. tzv. já – výroky). Každý z učitelů se nyní zamýšlí nad tím, jak správně rozvíjet komunikaci, jak hodnotit, chválit, či trestat. Dozvěděli jsme se o rizicích soutěží, učili jsme se o tom, co znamená zdravé sebevědomí. Začali jsme u sebe a své znalosti a zkušenosti přenášíme na žáky. Všechny tyto dovednosti určitě vedou k celkovému zlepšení klimatu na naší škole. Poslední dvoudenní seminář měl název Vedení a motivace týmu. Poznatky o emoční inteligenci byly velmi přínosné, neboť pro většinu zúčastněných nové. Pedagogové si uvědomovali význam týmové práce, poznali vlastní silné a slabé stránky v komunikaci, učili se správě prezentovat a získávat zpětnou vazbu. Poznatky z tohoto semináře všichni pedagogové využívají ve své práci ve všech předmětech a třídách, což se projevuje zkvalitněním výuky, ale i vztahů mezi žákem a vyučujícím. Dokladem plnění všech výše uvedených činností jsou příklady zápisů v Tk, v hospitačních záznamech, dále příklady několika projektů (viz Příloha). Pedagogové se dle finančních možností školy a svých zájmů dále vzdělávají. V příloze jsou přiloženy kopie osvědčení ze seminářů.
Klíčová aktivita 03 dvoudenní seminář Vzdělávání řídících pracovníků V rámci této klíčové aktivity absolvovaly dvě pedagogické pracovnice školy Coaching pro vedoucí pracovníky školy. Získané vědomosti a dovednosti obě plně využívají k řídící práci, vedení týmu, ale také ke schopnosti předávat zodpovědnost a dávat důvěru. Jedna pracuje jako zástupkyně ředitele školy a koordinátorka ŠVP, druhá je také koordinátorkou ŠVP a úzce spolupracuje se ZŘŠ při řízení školy i řady projektů. Obě se snaží odvádět příkladnou práci, při níž využívají poznatků a zkušeností z celého dvouletého projektu věnovanému vzdělávání. Klíčová aktivita 04 technické vybavení Pořízení technického vybavení pro přípravu pedagogů a využití ve výuce Z finančních prostředků projektu byly zakoupeny tři kusy notebooků, jež jsou využívány ke zpracování učebních materiálů, prezentacím, projektové výuce, a tak napomáhají ke zkvalitňování práce pedagogů a k prohloubení informační gramotnosti. Ke zprávě jsou přiloženy kopie inventárních karet a čestné prohlášení o tom, že majetek je využíván jen pro potřeby udržitelnosti projektu.
|
5. Zajištění udržitelnosti vzhledem ke stanoveným cílům (JAKÝM ZPŮSOBEM byly VÝSTUPY ve sledoveném období UDRŽOVÁNY)
Uveďte podrobný popis, jak jsou jednotlivé aktivity či výstupy udržovány. Zhodnoťte soulad a naplnění stanovených cílů. Vzhledem k tomu, že se jednalo o další vzdělávání pedagogických pracovníků, je tudíž samozřejmé, že získané vědomosti a dovednosti jsou udržitelné po celou dobu praxe každého podpořeného pedagogického pracovníka cílové skupiny. Můžeme proto uvést, že získané poznatky, zkušenosti a dovednosti jsou všemi 25 účastníky grantového projektu uplatňovány a dále rozvíjeny v praxi, tj. ve výuce žáků na 1. a 2. stupni základní školy a ve školní družině. Vedení školy průběžně prostřednictvím hospitací, pohovorů, při poradách tento stav sleduje Během trvání projektu byly zhotoveny čtyři CEWE knihy s fotografiemi a textem zaznamenávajícím realizaci projektu. Tyto knihy jsou při každé akci školy, při různých kontrolách předkládány k nahlédnutí, neboť dokumentují kvalitu školy a profesní růst pedagogického sboru. Zároveň stále naplňují publicitu s důrazem na financování projektu z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
|
6. Problémy VZNIKLÉ V RÁMCI UDRŽITELNOSTI A ZPŮSOB JEJICH ODSTRANĚNÍ
Uveďte problémy, se kterými se v rámci udržitelnosti potýkáte a jakým způsobem jsou řešeny (např. nízký zájem o vybrané kurzy; nutné aktualizace metodik…) Žádné problémy nenastaly.
|
7. Přehled kontrol po ukončení projektu
Kontrola po ukončení projektu |
Ano |
|
Ne |
||||||||
Název subjektu, který provádí/provedl kontrolu |
- |
||||||||||
Číslo kontroly |
- |
||||||||||
Datum kontroly |
- |
||||||||||
Nápravná opatření splněna |
Ano |
|
Ne |
|
Částečně |
|
Nebyla uložena |
||||
Lhůta ke splnění nápravných opatření |
Datum - |
||||||||||
Popis nápravných opatření - |
|||||||||||
|
|||||||||||
Jako Příjemce finanční podpory z OP VK prohlašuji, že:
1. Všechny informace v předložené Zprávě o udržitelnosti a přílohách jsou pravdivé a úplné, jsem si vědom/a možných následků, které vyplývají z uvedení nepravdivých nebo neúplných údajů;
2. Udržitelnost projektu je v souladu s podmínkami uvedenými v Opatření vrchního ředitele/Rozhodnutí o poskytnutí dotace/ /Smlouvě o realizaci GP/jiného právního aktu;
Jméno a příjmení statutárního zástupce/oprávněné osoby |
Mgr. Václav Šilhan, ředitel školy |
Funkce v organizaci |
ředitel školy |
Místo a datum |
Nová Bystřice 11.9.2013 |
Podpis a razítko
|
………………………………. |
Poznámky |
|
- |
*)Pokud Zprávu o udržitelnosti podepisuje oprávněná osoba, musí být jako příloha Zprávy o udržitelnosti přiloženo její pověření od statutárního zástupce uvedeného v Opatření vrchního ředitele/Rozhodnutí o poskytnutí dotace/Smlouvě o realizaci grantového projektu/jiném právním aktu.
V případě, že pověření bude platné pro celou dobu udržitelnosti projektu, stačí ho doložit pouze v 1. Zprávě o udržitelnosti.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
- ČESTNÉ PROHLÁŠENÍ PŘÍJEMCE